Wat is VoIP telefonie?

VoIP telefonie is een dienst die u via het internet benadert. Een VoIP centrale is een telefooncentrale die niet fysiek bij u in uw bedrijfspand staat zoals traditionele telefooncentrales. Het is een digitale telefooncentrale in de cloud.

Met een VoIP telefonie centrale beschikt u over alle functionaliteiten die u mag verwachten van een professionele telefooncentrale. Bij een VoIP telefonie centrale maakt u geen gebruik meer van de reguliere telefoonlijnen, maar worden de gesprekken over uw internetverbinding getransporteerd. Met onze VoIP telefonie centrale bent u uiterst flexibel en altijd bereikbaar.

Voordelen van VoIP telefonie

Het werken met een VoIP telefonie centrale brengt, naast de reguliere voordelen van het bellen via VoIP, nog een groot aantal andere pluspunten met zich mee.

  • Geen hoge eenmalige investeringen benodigd.
  • Het werken met een state-of-the-art telefooncentrale vergroot de professionele uitstraling van een organisatie.
  • De bereikbaarheid van medewerkers verbetert. VoIP telefonie is werkplek-onafhankelijk. Iedereen is altijd en overal op hetzelfde nummer te bereiken.
  • De opwaartse en neerwaartse schaalbaarheid van deze oplossing zorgt voor optimale kostenbeheersing.
  • Groeit met de organisatie mee.
  • VoIP is uiterst betrouwbaar.
  • volledig inzicht in het belgedrag binnen een organisatie.

Functies binnen VoIP telefonie

Met onze VoIP centrale heeft u de zekerheid dat u altijd gebruik maakt van de nieuwste functies. Onderstaande functies zitten standaard ingebrepen:

Algemeen

• Elke medewerker heeft een intern verkort nummer
• Medewerkers groeperen in groepen
• Meerdere inkomende nummers per medewerker en/of groep
• Meerdere nummerplannen
• Meerdere afzendernummers

Routering

• Routeringinformatie op toestel
• Flexibele routering inkomende gesprekken
• Routering op basis van tijd
• Routering op basis van bezetting
• Locatie gebonden routering
• Authenticatie van inkomende gesprekken
• Voicemail
• Antwoordapparaat

Gesprekken

• Doorverbinden
• Doorschakelen
• In wacht zetten
• Do Not Disturb
• Conferentiegesprek

Medewerker

• Afgeschermd afzendernummer
• Hotdesking (flexibele werkplekken)
• Thuiswerken

Faciliteiten

• Interne servicenummers
• Gespreksopname
• Centraal telefoonboek
• Wachtrijen
• Keuzemenu
• Presence
• Outlook integratie
• XML API
• Twinning
• Verkeersklassen blokkeren
• Meeluisteren
• Click-to-dial & Select-to-dial

Extra mogelijkheden VoIP telefonie

Onze VoIP telefonie centrale is standaard al zeer compleet, maar kan eventueel uitgebreid worden met de volgende opties:

Wilt u meer weten over VoIP telefonie of wat de besparing voor uw onderneming is? Dan kunt u altijd even contact opnemen.

Ja, ik ontvang graag meer informatie over VoIP telefonie.