Na één belletje ongewild vastzitten aan een telefoonabonnement bij een andere provider. Bedrijven zijn steeds vaker slachtoffer van slamming.
Wat is slamming?
Slamming is de ongewenste overname van uw telecomabonnement door een andere telecomaanbieder. Bij slamming krijgt u telefonisch een voordeliger abonnement aangeboden dat u eigenlijk niet wilt. Door een aantal bevestigingen of ontkenningen stemt u zonder het te weten met de aanbieding in, zonder dat u uw handtekening heeft gezet. De contractwijziging wordt pas zichtbaar als de nieuwe telecomaanbieder factureert of als u een contractbeëindiging van de oude aanbieder ontvangt.
Wat kunt u hieraan doen?
Slamming is erg vervelend voor u en uw onderneming. Het kost u een hoop tijd en moeite om de problemen op te lossen. Gelukkig zijn er een aantal dingen die u kunt doen om slamming te voorkomen.
- Met welke partij heeft u te maken?
De meest effectieve manier om een ongewenste overstap te voorkomen is simpel: Vraag met welke partij u te maken heeft. Heeft u een medewerker van Lankhof Telecom aan de lijn of is het iemand die zogenaamd namens Lankhof belt? - Geef duidelijk aan dat u geen interesse heeft
Zeg geen ja of nee, hooguit ‘geen interesse’ of verbreek de verbinding. Bent u wel geïnteresseerd? Spreek dan heel nadrukkelijk uit dat u niet telefonisch instemt, maar eerst een voorstel per e-mail wilt ontvangen. Lees vervolgens dit voorstel goed door, het komt voor dat als u niet reageert op deze e-mail, u vervolgens toch overgezet wordt naar een andere partij. Neem bij twijfel altijd contact met Lankhof Telecom op en laat u informeren over het aanbod. - Laat uw lijnen door Lankhof Telecom beheren
We kunnen via Voice Select voor u de lijnen in beheer nemen. We nemen deze dan over van uw huidige provider en beheren deze. Mocht er onverhoopt dan toch een ongewenste overstap zich voordoen, krijgen wij hier een melding van en kunnen dan direct actie ondernemen. Deze dienst kost u verder niets extra.
Service zoals u van Lankhof gewend bent.
Toch slachtoffer geworden?
Bent u slachtoffer van slamming of telefonische misleiding? Stuur direct een brief of e-mail naar de aanbieder bij wie u een ongewild contract heeft. In deze brief eist u dat uw aansluiting en overeenkomst met de oude aanbieder hersteld wordt. Verzoek tevens om de bevestiging dat u geen contract heeft met de nieuwe aanbieder.
Ondanks dat wij niet de mogelijkheid hebben om uw nieuwe contract ongedaan te maken, kunnen wij u wel adviseren in het geval van slamming.
Voor meer informatie kunt altijd contact opnemen met Lankhof Telecom. We zijn bereikbaar op het telefoonnummer 0543-495005 of per e-mail via telecom@lankhof.nl.