Veel gestelde vragen

Hier leest u de veel gestelde vragen + antwoorden over onder andere inbraakbeveiliging, brandbeveiliging, camera beveiliging, VoIP telefonie, data verbindingen etc.

Lankhof Beveiliging & Telecom geeft u graag antwoord op al uw vragen. Staat uw vraag hier niet tussen, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen via ons contactformulier of bel naar: 0543-495000.

FAQ – Beveiliging

Hoe kan ik sleutelhouders wijzigen?

U kunt deze wijzigingen rechtstreeks doorgeven aan de meldkamer. Dit kan telefonisch en via internet(voor SMC klik hier en voor Europac klik hier).

Ik stap over naar glasvezel of internetbellen, heeft dit invloed op mijn alarmsysteem?

Steeds meer diensten worden via één internetverbinding aangeboden. De techniek van deze dienst blijkt niet onder alle omstandigheden te voldoen aan de eisen die gesteld worden aan de betrouwbaarheid van alarmdoormelding (alarmsystemen AL1 en AL2) richting een Alarmcentrale en alarmopvolging. Hierdoor is het mogelijk dat, in geval van een alarmsituatie en/of het doorgeven van andere (w.o. technische en test) meldingen, geen verbinding mogelijk is met de alarmcentrale. Wij hebben hiervoor diverse oplossingen zodat de alarmmeldingen gegarandeerd binnen komen en er daarmee goede opvolging in werking wordt gezet.

Ik ga verhuizen of een nieuwe woning of bedrijfspand bouwen, wanneer moet ik dit doorgeven?

Zodra de tekeningen definitief zijn, adviseren we u om contact met ons op te nemen. Zo kunnen wij samen met u in een vroeg stadium tot een goed ontwerp komen. Ook willen wij graag met uw elektra-installateur of bouwkundig aannemer samenwerken om tot een plan van aanpak te komen, wat efficiënter en kostenbesparend is.

Kan ik Lankhof Beveiliging & Telecom ook buiten kantooruren bereiken?

Wij beschikken over een servicedienst, welke 24 uur, 365 dagen per jaar tot uw beschikking staat!

Blijft mijn alarmsysteem werken als de stroom is uitgevallen?

Ja, onze alarmsystemen beschikken over een accu waardoor het systeem bij stroomuitval een aantal uren in bedrijf blijft.

Kan ik een BORG-alarmcertificaat krijgen van mijn alarmsysteem?

Lankhof Beveiliging & Telecom is een BORG-erkend bedrijf, dus dat is zeker mogelijk. De noodzaak van een BORG-alarmcertificaat is afhankelijk van uw situatie. Neem contact met ons op via het contactformulier of bel 0543-495000

Mijn systeem geeft een lage batterij spanning aan en dient te worden vervangen. Hoe snel moet dit?

U kunt het beste direct een afspraak met ons maken zodat wij de batterijen binnen enkele dagen vervangen hebben en uw systeem gegarandeerd blijft werken.

Ik ben mijn code vergeten, hoe los ik dit op?

Hiervoor moet Lankhof op locatie komen omdat het systeem opnieuw geprogrammeerd dient te worden. U kunt het beste contact met ons opnemen voor een afspraak.

FAQ – Telecom

Hoe betrouwbaar is VoIP telefonie ten opzichte van mijn huidige traditionele telefooncentrale?

Aangezien de telefooncentrale niet meer fysiek aanwezig is maar elders in een datacenter op een server draait zult u geen onderhoud hoeven plegen aan uw centrale. Op het moment dat er in het datacenter onverhoopt een storing optreedt zal er automatisch worden overgestapt op een andere hosted centrale. De gebruiker zal hier niks van merken.

Onze organisatie bestaat uit meerdere vestigingen. Moet ik voor elke vestiging een eigen hosted centrale afnemen?

IP telefonie/VoIP wordt afgehandeld via internet in een datacenter. Dat maakt het mogelijk om met meerdere vestigingen op dezelfde telefooncentrale te werken. Eén hosted telefooncentrale volstaat dus voor de gehele organisatie. Met een collega bellen op een andere vestiging of een klant doorverbinden is dus gewoon een kwestie van een intern nummer kiezen.

Kan ik mijn eigen telefoonnummer behouden als ik overstap naar VoIP bellen?

Ja natuurlijk. Overstappen van analoge telefonie naar VoIP telefonie is voor u heel eenvoudig. Wij regelen het namelijk helemaal. Wij kunnen ieder bestaand regionaal nummer verhuizen. Daarnaast levert Lankhof Telecom ook nieuwe regionale nummers (netnummers, bijv. 040 voor Eindhoven), 088-nummers, internationale nummers en nummerblokken.
Een opvallende eigenschap van VoIP telefonie is dat je op een regionaal nummer bereikbaar bent, maar een gesprek elders kunt aannemen, zowel vast als op mobiel, ook in het buitenland.

Kan ik gratis bellen tussen verschillende vestigingen?

Ja, wanneer beide vestigingen VoIP telefonie van Lankhof Telecom hebben, belt u onderling gratis. Beide vestigingen zijn dan namelijk onderdeel van uw hosted-telefooncentrale. Ook zijn voor alle vestigingen van uw organisatie overal dezelfde functionaliteiten beschikbaar en kunt u inter met elkaar bellen.