Om Contact Connect of Contact Connect Advanced te kunnen gebruiken dient de Contact Connect Client te worden geïnstalleerd op elke computer waar u gebruikt wilt kunnen maken van Contact Connect.

Installeren

De installatie kunt u starten door de Contact Connect Client executable uit te voeren op de computer waarop u Contact Connect geïnstalleerd wilt hebben. U dient de installatie uit te voeren onder een Windows gebruikersaccount met installatierechten. Aan het eind van de installatie wordt u gevraagd aan te vinken of u de Contact Connect Client automatisch wilt starten bij het opstarten van uw computer en of u de Contact Connect Client direct na de installatie wilt starten. Geadviseerd wordt om beide te accepteren.

Inloggen

Nadat de installatie van de Contact Connect Client is voltooid start de client automatisch (mits zo ingesteld). U kunt nu inloggen met uw Lankhof webgebruiker gegevens (e-mailadres en wachtwoord). Heeft u deze nog niet ontvangen? Vraag deze dan op via telecom@lankhof.nl

Vul uw Lankhof webgebruiker gegevens in, vink indien gewenst het vinkje aan bij “Houd mij ingelogd” en klik op “Log in” om te starten. De Contact Connect Client zal nu opstarten en zichtbaar worden als icoon in de Windows system tray. De Contact Connect Client configureert volledig automatisch het gebruik van Contact Connect met uw Lankhof Managed voice extensie. Contact Connect is nu klaar voor gebruik.

Let op: gebruikt u Contact Connect Advanced en wilt u gebruik maken van integratie met een CRM-applicatie? Dan dient de Contact Connect Recognition Tool eerst te worden uitgevoerd om de koppeling met uw CRM-applicatie tot stand te brengen alvorens herkenning kan worden gebruikt.

Contact Connect Configuratie

Configuratiescherm van Contact Connect

Klikt u met de rechter muisknop op het Contact Connect icon in de Windows system tray om de configuratie van Contact Connect te openen (klik op “Configureren”).

Vervolgens opent het configuratiescherm van Contact Connect. Hier kunt u een aantal instellingen voor het gebruik van Contact Connect instellen:

Aanmelden/ afmelden

Door middel van de “Afmelden” knop kunt u uitloggen op Contact Connect. De volgende keer dat u Contact Connect opstart zal u opnieuw worden gevraagd om in te loggen.

Automatisch opstarten

Doormiddel van het vinkje achter “Opstarten” kunt u aanvinken of u wenst dat Contact Connect automatisch wordt opgestart bij het opstarten van Windows.

Taal

U kunt de taal instellen van de weergave/ teksten in Contact Connect. Momenteel worden Nederlands en Engels als taalinstelling ondersteund.

Uitbellen

Onder het kopje “Uitbellen” kunt u aangeven met welk toestel u uitgaande gesprekken wilt opstarten zodra u gebruik maakt van click-to-dial of select-to-dial van Contact Connect. In dit keuze menu worden automatisch de toestellen beschikbaar gesteld waarop u bent aangemeld met uw Managed Voice extensie. Tevens kunt u de sneltoets instellen welke u wilt gebruiken voor select-to-dial commando’s. Standaard staat deze ingesteld op de PAUZE toets. Als u een andere “hotkey” wilt instellen kunt u dit doen door op de blauwgekleurde instelling te klikken, waarna er een invoerveld verschijnt. Drukt u nu op de gewenste toets op uw toetsenbord, waarna de toets automatisch wordt ingesteld als hotkey.

Uitbellen met Contact Connect

Met Contact Connect is het mogelijk om direct vanaf uw computer of laptop uitgaande gesprekken met uw Managed Voice verbinding op te zetten door middel van click-to-dial en select-to-dial. In dit hoofdstuk staat beschreven hoe dit werkt.

Click-to-dial

“Click-to-dial” is een functionaliteit waarmee direct een call kan worden opgezet via de Managed Voice extensie door op een telefoonnummer of knop op computer of laptop te klikken. Contact Connect ondersteund click-to-dial op verschillende vlakken:

  • Callto:// URL’s in web applicaties worden automatisch herkend. Door op dergelijke links te klikkengaat de Managed Voice extensie het telefoonnummer bellen.
  • Vanuit de Windows commandline d.m.v. de opdracht: ‘MakeCall.exe /number=<telefoonnr>
  • Door middel van de “Call” button in Microsoft Outlook.
  • Door middel van de Windows Dialer applicatie.

Select-to-dial

De meest voor de hand liggende functionaliteit om uit te bellen naar een telefoonnummer vanuit een webbrowser of Windows applicatie is door middel van Select-to-dial. Door een telefoonnummer te selecteren met de muis (het telefoonnummer wordt dan blauw) en vervolgens op de ingestelde hotkey te drukken, gaat de Managed Voice extensie bellen naar het telefoonnummer. Standaard staat de hotkey ingesteld op de PAUZE-toets, maar deze is naar eigen wens te configureren op een andere toets (zie hoofdstuk “Uitbellen”).

Inkomende gespreksherkenning

Contact Connect laat bij inkomende gesprekken op uw Managed Voice extensie een Windows notificatie ballon zien met vermelding van het afzendernummer van de beller. Als u gebruik maakt van Contact Connect Advanced kunt u deze notificatie naar wens uitbreiden met overige (contact)gegevens van de bellende partij, zoals naam, bedrijfsnaam en adresgegevens.

Standaard gespreksherkenning van Contact Connect

De standaard versie van Contact Connect laat inkomende gespreksherkenning zien in de vorm van een herkenbare Windows notificatie ballon. Deze notificatie blijft enkele seconden staan en verdwijnt daarna automatisch weer van het scherm. U kunt te allen tijden de laatst vertoonde notificatie opnieuw bekijken door op de Contact Connect icon in de Windows system tray te klikken.